11 Nov ma
Join the programme committee! »

The Computer Science programme committee is looking for new student members!

The Computer Science programme committee is looking for new student members! Do you want to have a say in how the Computer Science study is organised and represent the students of the Computer Science Bachelor and Master in any decisions made? Then joining the programme committee might be something for you!

The PC-CS is an advisory committee for the programme director and must be heard on all educational matters. This includes, amongst others, the programmes, study workload, schedules, complaints, and course evaluations. To guard the quality of education, the committee concerns itself with the vision of education, the forms of education, the common thread in the programme, and the feasibility of the programme.

In addition to this, the programme committee gives formal advice about the Teaching and Examination Regulations (TER) every year and advises on other topics, such as new courses and quality of education.

The programme committee meets once every three weeks, on Tuesdays from 10:30 to 12:45. The meetings are in English, and as a member, you must be present at each meeting until the end of the academic year. Most meetings are online, though sometimes held physically at the university. You will be compensated for the work done by the programme committee.

Are you interested in joining the programme committee, or do you have any further questions? Then, email boz-cs@utwente.nl.

04 Nov ma
[Career events for Students] Career Café & Workshop Your Future Career »

In november organiseert Career Services samen met het Alumni Office twee student carriere evenementen!

Career Café

Datum : 12 en 14 november 2024, tijd: 16:00 – 18:00 uur

Ben je je aan het oriënteren op de mogelijkheden na je afstuderen, ben je nieuwsgierig naar de bedrijven waar de UT alumni terecht zijn gekomen en hoe hun carrières zijn verlopen? Kom naar het Career Café. In het Career Café ontmoet je UT-alumni werkzaam over de hele wereld die jou graag tips geven om de perfecte baan te vinden. In een informele setting vertellen de alumni over hun eigen ervaringen in hun zoektocht naar een baan. Ontmoet deze alumni en leer van hun loopbaanverhalen.

In het online café op 12 november kun je UT alumni ontmoeten die werkzaam zijn buiten de regio, en op 14 november ontmoet je in het fysieke café UT alumni die werkzaam zijn in de regio.

In kleine groepjes (max. 4 studenten) kun jij de alumnus vragen stellen, zoals:

  • Hoe ben jij aan je eerste baan gekomen?

  • Welke valkuilen kwam je tegen bij het zoeken naar een baan?

  • Welke vaardigheden zijn het meest belangrijk in je werk?

Interesse? Meld je nu al aan via het registratieformulier op onze website. Na 27 oktober ontvang je informatie over de alumni die meedoen en hoe je je kunt aanmelden voor de alumni van jouw keuze.

Workshop Your Future Career – Inspiratie & handvatten met young alumni

Datum: 28 November, tijd: 12:15 - 15:15 uur

Het Young Alumni Network (YAN) brengt je, in samenwerking met UT Career Services, de nieuwste trends en essentiële vaardigheden die je nodig hebt om je voor te bereiden op uitdagende vacatures. Leer van jonge alumni die onlangs de eerste fasen van hun carrière in Nederland hebben doorlopen. Zij zijn bekend met de huidige trends, verwachtingen en uitdagingen op de arbeidsmarkt.

Deze interactieve workshop biedt je de unieke kans om te leren van recent afgestudeerdendie hun carrière succesvol hebben gelanceerd. Aan het einde van deze sessie heb je een duidelijker beeld van je carrièrerichting, hoe je jezelf kunt presenteren aan werkgevers en praktische handvatten om te netwerken en je voor te bereiden op ollicitatiegesprekken.

Maak gebruik van het potentieel van je UT Community for Life. Meer informatie en aanmelding op onze website!

11 Okt vr
Visit the Master's Open Day on 21 November! »

Come to the Master's Open Day on Thursday 21 November 2024 and explore the master's programmes at UT and various specialisations

Which master's programme will you pursue after obtaining your UT bachelor's? Come to the Master's Open Day on Thursday 21 November 2024 and explore the master's programmes at UT and various specialisations. Participate in informative and inspiring activities. Attend one or two presentations from the master's programme(s) that interest you and talk to students. For more information, check www.utwente.nl/masteropenday and sign up!

P.S. Do you know someone who’s looking for a bachelor’s? The Bachelor Open Days will take place on 25 and 26 October, so make sure to remind them!

08 Okt di
Call incentive fund 2025 is open! »

The UT Incentive Fund is a funding instrument financed by OPUT and DE&I Team, aimed at promoting diversity, equity and inclusion of students and employees at UT.

The UT Incentive Fund is a funding instrument financed by OPUT and DE&I Team, aimed at promoting diversity, equity and inclusion of students and employees at UT. The budget per employee application is up to € 10,000 and € 2,500 per student application. Your proposal will be assessed by the DE&I Advisory Board in collaboration with the DE&I Team. Funding will be awarded to proposals that best translate ideas into activities, studies or projects with the potential to have a sustainable impact on UT as a whole, or within specific teams, departments or faculties. The aim of the initiatives should always be to help UT become a more diverse, equitable and inclusive organisation. Do you have an impactful idea for how to strengthen diversity, equity and inclusion amongst the employees or students in our organisation? The Incentive Fund accepts proposals year-round, we evaluate proposals two times per year and will award them as budget permits.

For more information on the Incentive Fund, go to this website.

03 Okt do
Volunteers needed as Peer listener »

Volunteers needed as Peer listener (Confidential Contact Person for students)

Studying and being a student can be a challenge and can cause worries and uncertainty. You can be faced with struggles or unpleasant interactions. Sharing experiences with someone who is your own age can feel as a safe and comfortable step to take. That is why the department of CES-SACC and the Student Union jointly introduce the confidential Contact Person (CCP) for students. Or to put it simple: a peer listener.

What do you do?

As a peer listener, you offer support to your fellow-students. Your main task is to be a person to whom students can easily turn, and, by fulfilling that role, to lower the threshold for students to talk to professionals in the support structure at UT. You will be a sympathetic ear to fellow students who encounter struggles when studying or participating in on/off campus activities. Your goal is to help them figure out which can be the best next steps and whom to contact if necessary. The position of a peer listener for students is a voluntary position. The team of peer listeners for students is managed by the Confidential Advisers for Students.

What do we offer?

  • The opportunity to support fellow students and develop your professional skill set.

  • Inspirational training by the Confidential Advisers for Students.

  • Peer support, guidance, and supervision.

  • An edubadge for CCPs for students through the Student Union, to which you can refer in your résumé.

What do we ask from you?

  • You are an enrolled UT student

  • You are available for 1.5 to 2 years, for at least 1 hour per week

  • You care about the well-being of your fellow students

  • You are honest and trustworthy

  • You are able to respect both the student’s and your own personal limits and boundaries

  • You are open-minded

  • You are willing to help on occasional basis with activities to stimulate the visibility of the confidential contact person

  • Preferably, you have followed the Look-after-your-Friend training, Bystander Intervention Training, or a similar training.

Furthermore, we are at this moment discussing a pilot regarding a living room, in which a confidential contact person will be present at certain times, to create a safe space where students can go to if they need a listening ear. We hope that you also on occasional basis would want to participate with this. The amount of time a confidential contact person needs is at this moment still limited. It is primarily the training. The amount of time depends mainly how often a student will contact you in your role as CCP.

Application interviews will take place in October. The required peer listener training will take place on October 14th (13.30-17.00) and October 21st (13.30-17.00).

Please send a short motivation and your résumé to Marjolein Drent (marjolein.drent@utwente.nl, Confidential Adviser for Students). Would you like to get more information? Please contact Marjolein (marjolein.drent@utwente.nl or Frido Oei (f.b.l.j.oei@utwente.nl)

16 Sep ma
KIVI Aanmoedigingsprijzen »

KIVI Informatica en Wiskunde is verheugd om de jaarlijkse prijsvraag voor tweedejaars studenten aan te kondigen!

Dit is een fantastische kans voor jou om je academische prestaties uit het academisch jaar 2023-2024 te laten erkennen en beloond te worden voor je harde werk. Met de KIVI aanmoedigingsprijzen kun een beurs van tot wel €150,- per maand winnen! Als je in 2023-2024 in je eerste jaar TCS zat met goede resultaten, en dit jaar ook in dezelfde studie doorstudeert, dan kom je in aanmerking voor één van de pijzen!

De prijzen zijn bedoeld om je studie te ondersteunen en er zijn geen verdere verplichtingen aan verbonden. Gekozen winners zullen wel verdere bewijzen aan moeten leveren om de prijs te kunnen innen. Mis deze geweldige kans niet om erkenning en financiële ondersteuning te krijgen voor je uitstekende academische prestaties!

Voor meer informatie kun je naar deze website van KIVI gaan. The inschrijvingen eindigen eind september, dus wees er snel bij!

Dit aanbod is alléén geldig voor tweedejaars TCS studenten.

09 Sep ma
Raad van Advies Sollicitaties »

Sollicitaties voor de Raad van Advies zijn open!

Beste leden,

Wij, het 46e bestuur van I.C.T.S.V. Inter-Actief, zijn nog op zoek naar enkele leden voor onze Raad van Advies.

Wat is een Raad van Advies? Een Raad van Advies bestaat uit leden die bereid zijn om advies te geven en kritische feedback te leveren aan de bestuursleden. De Raad van Advies kan gevraagd worden om input te geven over lopende bestuurszaken en wordt verwacht mee te denken over problemen en een externe blik te bieden op relevante beleidszaken, activiteiten en andere kwesties gedurende het hele volgende jaar. Je zult wekelijkse vergaderingen hebben met de Raad van Advies en tweewekelijkse vergaderingen samen met het bestuur en de Raad van Advies.

Om te solliciteren is het nodig om relevante ervaring te hebben die van toepassing is op het geven van advies aan het bestuur. Het is fijn als je zelf een bestuursjaar hebt gedaan bij Inter-Actief of een andere vereniging, maar als je denkt dat je andere relevante ervaring hebt, nodigen we je alsnog van harte uit om te solliciteren! Als je denkt dat je meer informatie nodig hebt, kun je ons altijd een e-mail sturen met verdere vragen.

Als je graag wilt solliciteren om plaats te nemen in onze Raad van Advies en denkt dat je ons gedurende het jaar kunt begeleiden, horen we graag van je via e-mail. Je kunt ons bereiken via board@inter-actief.net. Vermeld je volledige naam en leg in je sollicitatie uit waarom jouw ervaring relevant is. We nemen daarna contact met je op na zorgvuldige overweging van alle aanmeldingen!

Alvast bedankt voor je overweging!

Met vriendelijke groet,

Het 46e bestuur van I.C.T.S.V. Inter-Actief

'Join In!'

04 Sep wo
Het 46e bestuur der I.C.T.S.V. Inter-Actief »

Het 46e bestuur der I.C.T.S.V. Inter-Actief is gechargeerd!

Op de ALV van 3 september 2024 heeft het 45e bestuur plaatsgemaakt voor haar opvolgers. Het 46e bestuur is als volgt gechargeerd:

  • Voorzitter & Functionaris Interne betrekkingen - Thijs Krosman
  • Secretaris & Functionaris Onderwijszaken - Daniël van Andel
  • Penningmeester - Jarek Wiedemeijer
  • Functionaris Externe betrekkingen - Anne van Esch

Board 46

Van links naar rechts: Daniël, Thijs, Jarek, Anne

10 Jul wo
I/O Vivat 39.2 »

Er is een nieuwe editie van de I/O Vivat uitgekomen! Deze kan hier gevonden worden.

Als je interesse hebt in dit soort artikelen, neem dan vooral een kijkje op de website ioviv.at, waar je je ook direct kan abonneren zodat nieuwe edities direct op je digitale deurmat belanden!

01 Jul ma
De nieuwe Symposium commissie »

Vandaag is de nieuwe Symposium Commissie gevormd! Met trots presenteren wij de vijf leden die volgend jaar het Symposium zullen organiseren!

SymCie2425

  • GustavAlexander Chong - Voorzitter & Promotie
  • Sander Timmer - Secretaris & Sprekers
  • Erjan Steenbergen - Penningmeester
  • Jeske van Hijum - Externe Betrekkingen & Website
  • Pepijn Meijer - Logistiek

18 Jun di
The Programme Committee of Computer Science is looking for a minutes maker »

The Programme Committee of Computer Science is looking for a minutes maker for their meetings.

The meetings are held monthly from September through July, each lasting approximately two hours. Conducted in English, both the meeting and the minutes must be in English. Your attendance is required at every meeting, with the ability to commence in September. These meetings can be attended either online or in person at the University.

If you're interested in this position, please send an email to boz-tcs@utwente.nl

10 Jun ma
Stem deze week voor de UR & FR! »

Je kan deze week je stem uiten voor de universiteitsraad en de faculteitsraad door op onze leden te stemmen!

There are elections for the students of the University Council (UC) and the EEMCS Faculty Council (FC) this week. These councils give input from students' perspectives into policy matters of the University and the EEMCS faculty, respectively. By voting, you choose who represents your interests in both councils. Make your voice count!

Inter-Actief is happy to see a number of students from our studies on the list for both the University and the Faculty Council! Consider giving a vote to these students:

University Council:

  • Oliver Davies (#1, EEMCS)
  • Daniël Jonker (#15, EEMCS)

EEMCS Faculty Council:

  • Anamaria Ceban (#1, TCS)
  • Daniël Jonker (#4, TCS)
  • Lars Kruitwagen (#8, TCS)
  • Joris Kuiper (#11, TCS)

For more information, you can check out UReka's website

Eerste Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Volgende Laatste